لوگو کارخانه فولاد یزد

کارخانه فولاد یزد

مشخصات کلی کارخانه فولاد یزد

کارخانه فولاد یزد یکی از کارخانه‌های فعال در زمینه تولید محصولات فولادی در بخش خصوصی می‌باشد که در ادامه‌ی فعالیت‌های گروه تولیدی و صنعتی فولاد یزد، در سال ۱۳۷۵ و در نزدیکی شهر یزد تاسیس و شروع به فعالیت کرد. امروزه و با گذشت مدت زمان نسبتا طولانی از تاسیس این کارخانه، کارخانه فولاد یزد توانسته است به پیشرفت خود در قسمت تولید محصولات فولادی ادامه دهد و با ارائه و تولید ۱۲ محصول در میان سبد محصولات خود بسیاری از نیاز‌های بازار موجود را برطرف کند که این تنوع بالا در بین بخش‌های خصوصی بی‌سابقه می‌باشد. ظرفیت تولید محصولات کارخانه فولاد یزد حدود ۲ میلیون تن در سال می‌باشد و همچنین این کارخانه توانسته است برای بیش از ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغا‌ل‌زایی کند.

کارخانه فولاد یزد

محصولات کارخانه فولاد یزد

از جمله محصولات کارخانه فولاد یزد می‌توان به انواع میلگرد ساده و آجدار، مفتول‌های صنعتی و ساختمانی، تیرآهن، تسمه عریض فابریک، سنگ آهن، کنسانتره، گاز‌های صنعتی، خرپا میلگرد، میلگرد خم و برش خورده استاندارد و انواع شافت اشاره کرد که در ادامه به بررسی بعضی از این محصولات خواهیم پرداخت.

میلگرد کارخانه فولاد یزد

میلگرد‌های کارخانه فولاد یزد در دو نوع ساده و آجدار می‌باشند که میلگرد‌های ساده این کارخانه به صورت شاخه‌ای در ضخامت‌های ۱۰ الی ۱۵ میلی‌متر و یا کلاف‌های ۱۶ تا ۲۸ میلی‌متر تولید می‌شوند. میلگرد‌های آجدار این کارخانه نیز در دو گرید A2 و A3 و به صورت شاخه‌های ۱۲ متری تولید و در بازار عرضه می‌شوند.

تیرآهن کارخانه فولاد یزد

تیرآهن‌های فولاد یزد از نوع IPE بوده و در سایز‌های ۱۴ الی ۲۲ تولید می‌شوند. همچنین تمامی تیرآهن‌ها تابگیری شده و درمحل برش انتهای هر شاخه صاف می‌باشند.

مفتول‌های صنعتی و ساختمانی کارخانه فولاد یزد

مفتول‌های صنعتی این کارخانه با بسته‌بندی مناسب و کشش پذیری مناسب و بدون نیاز به آنیل تولید می‌شوند و در ساخت انواع توری، آرماتوربندی، قالب بندی، قفس و غیره به کار می‌روند.

 تسمه عریض فابریک کارخانه فولاد یزد

شرکت فولاد یزد به عنوان اولین تولید کننده تسمه عریض فابریک در ایران شناخته می‌شود و توانایی تولید این نوع تسمه را در طول‌های خاص و بیشتر از ۶ متر دارا می‌باشد.

شافت کارخانه فولاد یزد

شافت‌های تولید شده توسط این مجموعه در سه نوع شافت سنگ خورده، شافت روتراش شده و شافت کشش سرد شده موجود می‌باشد.

کنسانتره کارخانه فولاد یزد

جزو بهترین کنسانتره‌های موجود در ایران به دلیل ناخالصی‌‌های بسیار کم و از لحاظ دانه‌بندی می‌باشد.

اهداف و ارزش‌های کارخانه فولاد یزد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارخانه فولاد یزد  که باعث پرطرفدار بودن این مجموعه شده است رعایت حداقل تلرانس وزن استاندارد در واحد طول می‌باشد که به منظور افزایش متراژ هر تن و بهینه شدن مصرف انجام می‌شود. امکان تولیدات سفارشی در جهت نیاز مشتریان، تنوع بالای محصولات، مشتری مداری، تحقیق و توسعه پیوسته و مداوم و تلاش برای طراحی محصولات جدید فولادی از جمله اهداف و ارزش‌های شرکت فولاد یزد می‌باشد.