لوگو کارخانه فولاد آلیاژی اصفهان

کارخانه فولاد آلیاژی اصفهان

آشنایی با کارخانه فولاد آلیاژی اصفهان

کارخانه فولاد آلیاژی اصفهان در سال ۱۳۷۵ و در ۵۵ کیلومتری اصفهان به بهره‌برداری رسید و فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت به عنوان اولین شرکت تولید کننده فولاد آلیاژی در ایران شناخته می‌شود و دارای ظرفیت تولید اسمی ۳۰ هزار تن در سال می‌باشد. محصولات کارخانه فولاد آلیاژی اصفهان کاربرد‌های بسیار زیادی دارد و در صنایع مختلفی مانند  فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی، ماشین سازی و قطعه سازی، بلور و شیشه، صنایع سیمان، لوله سازی و صنایع مس و آلومینیوم، نیروگاهی و سدسازی، قالب سازی، خودروسازی و غیره استفاده می‌شود. انواع فرایند‌های مختلف از جمله فولاد‌سازی، آهنگری، عملیات حرارتی، ساخت غلطک نورد سرد و ماشین‌ کاری (بسته به نوع سفارش در واحد ماشین‌کاری) از جمله عملیات‌های تولیدی این کارخانه به شمار می‌آیند و به منظور تولید محصولات انجام می‌شوند.  

کارخانه فولاد آلیاژی اصفهان

محصولات کارخانه فولاد آلیاژی اصفهان

محصولات این کارخانه شامل انواع تجهیزات سرچاهی، تجهیزات درون چاهی، صنایع نفت گاز و پتروشیمی، نیروگاهی، فولادی و سفارش‌های ویژه مشتریان می‌باشد که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

تجهیزات سرچاهی

این شرکت توانایی تولید انواع قطعات مورد استفاده در تجهیزات سرچاهی نفت، گاز و درخت کریسمس در فشار‌های کاری مختلف را دارا می‌باشد. تمامی این قطعات دارای استاندارد API بوده و براساس این استاندارد تولید می‌شوند.

تجهیزات حفاری و درون چاهی

شرکت فولاد آلیاژی اصفهان به عنوان اولین شرکت و برای اولین بار اقدام به تولید محصولات درون‌چاهی و حفاری در ایران کرده است.

تجهیزات نیروگاهی

از قطعات تولید شده توسط این شرکت در صنایع نیروگاهی نیز استفاده می‌شود. از جمله این قطعات می‌توان به شافت توربین بادی و نیم شافت توربین با قطر ۱۲۰۰۰ میلیمتر و طول ۲۵۴۰ میلیمتر، انواع شافت های نورد صنایع فولاد مانند شافت یونیورسال با قطر ۶۸۵ میلیمتر، طول ۳۲۶۵ میلیمتر و وزن ۶۱۰۰ کیلوگرم و ولیک نورد ورق عریض با قطر ۴۵۰ میلیمتر، طول ۶۰۰۰ میلیمتر و وزن ۵۰۰۰ کیلوگرم اشاره کرد.

تجهیزات صنایع فولادی

محصولات این شرکت در صنایع فولادی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

واحد‌های تولید فولاد آلیاژی اصفهان

این شرکت با استفاده از دانش متخصصین و تجارب کارکنان خود واحد‌های تولیدی مختلفی را راه‌اندازی نموده است و همچنین به دلیل داشتن فرآیند تحت کنترل ازشروع ذوب گیری تا به انتها توانایی تولید محصول خاص به درخواست مشتری را دارا می‌باشد. این کارخانه دارای دو واحد فولادسازی و ماشین‌سازی بوده که واحد فولادسازی دارای تجهیزات مختلفی مانند کوره قوس الکتریکی و پاتیلی، ایستگاه گاز‌زدایی و کربن‌زدایی، واحد شمش‌ریزی، واحد قطعه‌ریزی و واحد ذوب مجدد می‌باشد. واحد ماشین‌کاری این شرکت نیز شامل تجهیزات کامل به منظور خشن‌تراشی و ماشین‌کاری نهایی انواع قطعات می‌باشد. از جمله دستگاه‌های مورد استفاده در واحد ماشین‌‌کاری می‌توان به اره دیسکی و اره های نواری، دستگاه پرس تابگیر، تراش CNC، تراش متال، دستگاه کاروسل، دستگاه فرز دروازه ای و دستگاه فرز مخصوص و دستگاه‌های مشابه اشاره کرد.