لوگو کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش

کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش

معرفی کارخانه کاوه جنوب کیش

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش یکی از بزرگترین شرکت ‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌باشد که در سال ۱۳۸۶ و در زمینی با متراژ ۱۷۰ هکتار در بندرعباس شروع به فعالیت کرد. این شرکت به واسطه پروژه‌ها انجام شده و در حال انجام خود، توانست حدود ۱۰۵۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند و به اهداف مورد نظر خود دست یابد. از دیگر اهداف این شرکت می‌توان به حضور در جمع سه کارخانه برتر تولید‌ کننده فولاد و داشتن سهم ده درصدی از بازار آینده اشاره کرد.

کارخانه کاوه جنوب کیش

محصولات کارخانه فولاد ناب تبریز

محصولات اصلی کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش، شمش، بیلت و آهن اسفنجی می‌باشند که شمش های تولید شده در مقاطع،‌ ۱۳۰ در ۱۳۰ میلی‌متر، ۱۵۰ در ۱۵۰ میلی‌متر و ۱۸۰ در ۱۸۰ میلی‌متر، به طول‌های ۶ تا ۱۲ متر تولید می‌شوند. تمامی ابعاد ذکر شده متناسب با استاندارد مشخص شده بین المللی می‌باشد. کیفیت بالای محصولات کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش در کنار رعایت استانداردهای لازم برای ساخت، این مجموعه را به عنوان یک مجموعه در حال توسعه با پتانسیل پیشرفت بالا و قابل رقابت با کارخانجات با محصولات تولیدی مشابه، معرفی کرده است، به طوری که با بررسی حجم فروش سالانه این کارخانه و ارتقای این اعداد، می‌توان متوجه شد که کارخانه فولاد جنوب کیش در حال توسعه و گرفتن سهم بیشتری از بازار برای خود می‌باشد.

مزیت‌های کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش

کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش با رویکردهای مشخص و تعیین شده‌ای اقدام به ساخت مجموعه خود زد. این رویکردهای تعیین شده مزایایی را برای کارخانه به ارمغان آورده است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهره برداری از آب دریا

یکی از بزرگترین چالش‌ها در احداث هر کارخانه‌ی مرتبط با فولاد، شیوه‌ی تامین آب مورد نیاز کارخانه است. از آب در بخش‌های مختلف تولید، خدمات و خنک‌کاری استفاده می‌شود. بدیهی است که حجم آب مصرفی کارخانجات فولادی، بسیار بالا است. استفاده از آب دریا و اتصال به آب‌های آزاد، مهم‌ترین مزیت کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش می‌باشد. این منبع تمام نشدنی امکانی را برای کارخانه فراهم می‌کند تا با سرعت بیشتری تولید کند و حجم تولید خود را ارتقا دهد، از طرفی، کمترین آسیب ممکن را به محیط زیست و اکوسیستم وارد می‌آورد.

نزدیکی به نیروگاه برق

همان‌طور که می‌دانید، مصرف برق کارخانه‌های فولادی در بخش‌های مختلف مانند کوره قوس و سایر بخش‌ها بسیار بالا است. تامین برق این مجموعه از طریق نیروگاه‌های برقی که در نزدیکی شرکت واقع شده‌اند، انجام می‌شود و هزینه‌های وارده بر خط تولید را تا حدود مناسبی کاهش داده و نوسان برق را به حداقل ممکن رسانده و از توقف خطوط تولید، ممانعت می‌کند.

کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش علاوه بر موارد فوق‌الذکر مزایای دیگری دارد که می‌توان به موارد زیر به اختصار اشاره کرد:

  • استفاده از تکنولوژی به روز شده در صنعت فولاد
  • توانایی جذب سرمایه‌گذاری به واسطه وجود مناطق آزاد تجاری و اقتصادی
  • وجود معادن با ارزش،‌ معادن مواد معدنی و ذخایر نفت و گاز در استان‌های نزدیک مانند کرمان و یزد
  • دسترسی آسان به تمامی راه‌های حمل و نقل مانند حمل و نقل دریایی،‌ ریلی، هوایی و جاده‌ای

چشم انداز کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش

با توجه به مزیت‌های رقابتی ذکر شده برای کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش، می‌توان گفت که این کارخانه نسبتا تازه تاسیس، با سرعت مناسبی در حال توسعه بوده و در آینده‌ای نه‌چندان دور، در کنار کارخانجات بزرگی مانند کارخانه ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و فولاد خراسان خود را به عنوان رقیبی جدی معرفی کند.

سهام کاوه جنوب کیش (کاوه)

جدول زیر، وضعیت سهام کاوه جنوب کیش با نماد بورسی کاوه در سال ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد.