لوگو کارخانه فولاد ناب تبریز

کارخانه فولاد ناب تبریز

معرفی کارخانه فولاد ناب تبریز 

شرکت فولاد ناب تبریز در سال ۱۳۸۲ و با همکاری قسمت‌های خصوصی کشورهای ایران و ترکیه به ثبت رسید. محصولات این کارخانه همگی بر اساس معیار‌های روز جهان ساخته شده‌اند و به همین دلیل تولیدات این کارخانه توانسه است  در تمامی نقاط کشور طرفداران زیادی را برای خود ایجاد کند.  این شرکت در زمینی به متراژ حدودی ۶۰ هزار متر مربع و در ۳۵ کیلومتری غرب تبریز واقع شده است. در سال ۱۳۸۴ فاز اول این مجموعه شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۹ فاز دوم آن تحت عنوان مجتمع نورد ناب تبریز آماده به کار شد. این مجموعه با تولید حدودی ۴۵۰ هزار تن در سال یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه تولید مقاطع فولادی در ایران می‌باشد. از محصولات مهم این شرکت می‌توان به انواع نبشی، تیرآهن و ناودانی اشاره کرد.

کارخانه فولاد ناب تبریز

محصولات کارخانه فولاد ناب تبریز

همانطور که قبلا اشاره کردیم مقدار زیادی از نیاز مقاطع فولادی موجود در بازار ایران توسط این شرکت بر طرف می‌شود. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ادامه به آشنایی با این محصولات می‌پردازیم و توضیح کوتاهی از آن‌ها ارائه می‌دهیم.

نبشی

پس از رسیدن مواد اولیه از کارخانه‌های سنگ معدن عبور از مرحله خردایش، مقدار کمی بنتونیت به عنوان عامل چسبنده به مواد اضافه می‌شود و در مرحله بعد با استفاده از گوی‌های دوار، گندله‌های ابتدایی ساخته می‌شوند. پس از ساخته شدن گندله، به منظور حذف ناخالصی‌ها و افزایش استحکام فشاری گندله، از کوره‌های پخت کمک گرفته می‌شود. حجم تولید گندله فولاد خراسان (نیشابور) ۲٫۵ میلیون تن در سال می‌باشد.

تیرآهن

این کارخانه، تولید کننده انواع تیرآهن‌های سبک یا نیمه سبک با کیفیت بالا و در سایزهای مختلف در بازه ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی متر می‌باشد که با توجه به استاندارد های  GOST 8510:1986 و ISIRI 16348، ISIRI 1791، DIN EN 15556-1:1998 تهیه شده‌اند. 

ناودانی

کارخانه فولاد ناب تبریز دارای ناودانی‌های سبک ایرانی و سنگین اروپایی می‌باشد که در بالاترین کیفیت و اندازه‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود. این ناودانی‌ها، طبق استاندارد ملی شماره ۱-۴۴۷۷، استاندارد اروپایی DIN EN 1026-1:2009 برای ناودانی های سنگین و استاندارد روسی GOST 8240: 1997 برای ناودانی‌های سبک تولید شده و در اندازه‌های ۸۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر موجود می‌باشند. 

خطوط تولید فولاد ناب تبریز

خطوط تولید فولاد ناب تبریز شامل قسمت‌های زیر می شوند:

  • کوره های پیشگرم
  •  بسترهای خنک کننده
  •  استندهای نورد
  •  تجهیزات عملیات نهایی
  •  ماشین های تابگیری
  •  بسته بندی اتوماتیک

چشم اندازهای شرکت ناب تبریز

کارخانه فولاد ناب تبریز یکی از برترین شرکت‌های تولید کننده در کشور و همچنین پیشتاز در حوزه اقتصادی می‌باشد که باعث اشتغال ۱۰۰ ها نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است. ارائه بالاترین کیفیت، کاهش مصرف انرژی در خطوط تولید و جلب رضایت مشتریان و تولید محصولات جدید با رعایت استانداردهای بین المللی و عرضه آن‌ها در بازار از اهداف مهم این شرکت می‌باشد.