لوگو کارخانه نورد و پروفیل ساوه

کارخانه نورد و پروفیل ساوه

آشنایی با کارخانه نورد و پروفیل ساوه

کارخانه نورد و پروفیل ساوه در شهر ساوه از توابع استان مرکزی، در سال ۱۳۵۴ تاسیس شده و با هدف تولید انواع لوله و پروفیل و با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت پروفیل ساوه، یکی از قدیمی‌ترین کارخانجات زیرمجموعه گروه صنعتی صفا است که در طی سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی‌ درست و منظم توانست خطوط تولیدی خود را تجهیز کرده و گسترش دهد و ظرفیت تولید محصولات خود را به ۲ میلیون تن در سال برساند. همچنین این شرکت با ارتقای کیفیت محصولات خود و افزایش خدمات جهت ارائه به مشتریان توانسته است علاوه بر بازار داخلی در بازار‌های خارجی نیز مشتریان خود را داشته باشد و محصولات خود را به کشور‌های مختلفی در اروپا مانند انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، در خاورمیانه مانند قطر، کویت، عراق و سایر کشور‌‌ها مانند استرالیا، کانادا و ارمنستان صادر کند.

کارخانه نورد و پروفیل ساوه

محصولات شرکت نورد و پروفیل ساوه

در این شرکت، انواع محصولات فولادی مانند پروفیل، پروفیل‌های درب و پنجره، پروفیل‌های فرم‌دار صنعتی، قوطی‌های مربع مستطیل صنعتی و ساختمانی، لوله‌های فولادی گاز خانگی و آبرسانی، لوله‌های صنعتی و لوله‌های فولادی گاز شبکه تولید می‌شوند که در ادامه به بررسی این محصولات می‌پردازیم و توضیحات مختصری درباره هرکدام از آن‌ها خواهیم داد.

پروفیل‌های درب و پنجره

پروفیل‌های درب و پنجره این کارخانه در ضخامت‌های ۰٫۹ تا ۲ میلی‌متر و در ابعاد ۷ تا ۸۳ میلی‌متر تولید می‌شوند. همچنین این شرکت علاوه بر ساخت پروفیل‌های رایج درب و پنجره با توجه به استاندارد‌های موجود، اقدام به ساخت پروفیل‌های درب و پنجره در سایز‌های جدید، برای بازارهای صادراتی نیز نموده است. 

پروفیل‌های فرم‌دار صنعتی

پروفیل‌های فرم‌دار صنعتی این کارخانه در ضخامت‌های ۱٫۵ الی ۴ میلی‌متر تولید می‌شوند و ساخت پروفیل‌های سفارشی، با توجه به نیاز مشتری و بعد از بررسی امکان سنجی تولید، ممکن می‌باشد.

قوطی‌های مربع مستطیل صنعتی و ساختمانی

قوطی‌های مربع مستطیل صنعتی و ساختمانی کارخانه نورد و پروفیل ساوه با توجه به استاندارد‌های DIN 2395 و EN 10219-2 تولید و به بازار عرضه می‌شوند. فرم پذیری، جوش پذیری، مقاومت بالا و دقت ابعادی و کیفیت سطحی عالی از ویژگی‌های قوطی‌عای مربع مستطیل صنعتی و ساختمانی این کارخانه می‌باشند که امکان استفاده از آن‌ها در مصارف مختلفی مانند ساخت، ماشین آلات صنعتی، سازه‌های تقویت کننده، ساختمان سازی، درب و پنجره و ساخت قطعات اتومبیل و موتورسیکلت را فراهم کرده است.

لوله‌های فولادی گاز خانگی و آبرسانی

این لوله‌ها کاربرد خانگی دارند و در سایز‌های ۱٫۴ الی ۶ میلی‌متر، در دو نوع سیاه و گالوانیزه و به روش ERW تولید می‌شوند. همچنین لوله‌های این کارخانه در سه کلاس سبک، متوسط، سنگین و براساس استاندارد‌های DIN 2440، DIN 2441، BS 1387، ISIRI 3360 و ISIRI 3765 موجود می‌باشند.

لوله‌های صنعتی و لوله‌های فولادی گاز شبکه

لوله‌های این کارخانه با توجه به قابلیت فرم پذیری، جوش پذیری، مقاومت، دقت ابعادی و کیفیت سطحی برای مصارف صنعتی بسیار مناسب می‌باشند. لوله‌های صنعتی کارخانجات نورد و پروفیل ساوه در قطرهای خارجی ۱۰ تا ۶۱۰ میلی‌متر و از ضخامت‌ ۰٫۷ تا ۲۰ میلی‌متر موجود می‌باشند و براساس استاندارد‌‌های DIN 2394 و EN 10 219-2 تولید می گردند. لوله صنعتی گالوانیزه این کارخانه نیز با استفاده از روش غوطه وری گرم، در قطر‌های ۲۰ تا ۱۶۸ میلی‌متر و از ضخامت ۱٫۵ تا ۶ میلی‌متر به بازار عرضه می‌شود و براساس استاندارد DIN 2444 تولید می‌شود.

اهداف و چشم‌اندازهای کارخانجات نورد و پروفیل ساوه

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، شرکت نورد و پروفیل ساوه در زمینه صادرات محصولات فولادی دارای سابقه طولانی مدت می‌باشد و اولین محموله صادراتی خود را در سال ۱۳۶۷ به کشور انگلیس فرستاد و فعالیت خود را در بازار بین‌المللی آغاز کرد. پیشرفت این کارخانه در زمینه صادرات تا آنجا ادامه یافت که این کارخانه در سال‌های گذشته، به عنوان صادر کننده نمونه کشور شناخته شد و مفتخر به دریافت لوح تقدیر گردید. علاوه بر حضور در بازار‌های بین‌المللی، کسب رضایت و اعتماد مشتریان از دیگر اهداف مهم این کارخانه می‌باشد که با استفاده از سیستم‌های مدیریت کیفیت به منظور ایجاد اطمینان از منطبق بودن محصول تولیدی با نیاز مشتریان قابل دستیابی بوده و منجر به رشد و پیشرفت سریع‌تر این مجموعه خواهد شد. تولید محصول با کیفیت، فراهم نمودن محیطی آرام و مناسب برای کارمندان، افزایش تنوع محصولات و گسترش بازارهای جدید در داخل کشور از دیگر اهداف و چشم‌انداز‌های مجموعه نورد و پروفیل ساوه می‌باشد که به صورت موردی به آن اشاره شد.