لوگو کارخانه فولاد اکسین

کارخانه فولاد اکسین

معرفی کارخانه فولاد اکسین

کارخانه فولاد اکسین اهواز، در سال ۱۳۸۴ در زمینی به مساحت حدودی ۱۶۰ هکتار تاسیس شد. فرایند تجهیز کردن این کارخانه حدود سه سال به طول انجامید و سرانجام در سال ۱۳۸۸،‌ کارخانه فولاد اکسین به صورت رسمی افتتاح شد. این کارخانه در سال ۱۳۸۹ تولید محصولات خود را به صورت عمده آغاز کرد و در سال اول فعالیت خود توانست حدود ۳۰۰ هزار تن محصول را تولید نماید. با توجه به اهداف و برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین با فعالسازی کوره‌های حرارتی، شرکت فولاد اکسین توانست ظرفیت تولید محصولات خود را هر ساله افزایش دهد و امروزه به ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال برسد.
مواد اولیه استفاده شده در کارخانه فولاد اکسین تختال فولادی می‌باشد که از کارخانه‌های فولاد سازی تهیه می‌‌‌شود.

کارخانه فولاد اکسین

محصولات کارخانه فولاد اکسین

اصلی‌ترین محصول کارخانه فولاد اکسین،‌ انواع ورق‌ فولادی می‌باشد که در ابعاد و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. ورق‌های فولادی کارخانه اکسین البرز با توجه با کاربرد و ابعاد، در موارد زیر به کار می‌روند.

  • ورق‌های فولادی لوله‌های انتقال نفت و گاز
  • ورق‌های فولادی دیگ‌های بخار و مخزن‌های تحت فشار
  • ورق‌های فولادی برای کشتی سازی
  • ورق‌های فولادی دارای استحکام و چکش‌خواری مناسب
  • ورق‌های فولادی برای مصارف ساختمانی معمولی
  • ورق‌های فولادی ساختمانی با مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • ورق‌های فولادی ساختمانی با نورد ترمومکانیکال

پس از معرفی موارد مورد استفاده ورق‌های فولادی، به بررسی ابعاد ورق‌های تولید شده در کارخانه فولاد اکسین خواهیم پرداخت.

ابعاد ورق‌های فولادی

ورق‌های تولید شده در کارخانه فولاد اکسین، در اندازه و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند.این ورق ها در ضخامت‌های ۸ تا ۱۵۰ میلی‌متر،‌عرض ۱۱۰۰ تا ۴۵۰۰ میلی‌متر و طول ۶۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ میلی‌متر موجود می‌باشند.
همانطور که مشاهده می‌شود، ورق‌های فولادی تولید شده در کارخانه فولاد اکسین، بازه‌ی وسیعی از ابعاد را متناسب با استاندارد تعیین شده بین‌المللی، پشتیبانی می‌کنند.

ایمنی و محیط زیست

کارخانه فولاد اکسین با توجه به اهمیت مسائل محیط زیستی و همچنین امنیت جانی کارگران فعال در این کارخانه، اقداماتی انجام داده است تا بتواند آلودگی‌های محیط زیستی را کاهش دهد و همچنین درصد بروز حوادث را کاهش دهد.از جمله این اقدامات می‌توان به استفاده از انرژی پاک در خط تولید، بازرسی تجهیزات به صورت دوره‌ای برای بررسی کیفیت آن‌ها، تهیه و نگارش دستورالعمل‌های ایمنی جهت حفاظت از کارگران و برگزاری معاینات دوره‌ای جهت ایجاد اطمینان از سلامت کارمندان و کارگران اشاره کرد.

چشم‌انداز کارخانه فولاد اکسین

یکی از چشم‌اندازهای اصلی کارخانه فولاد اکسین رسیدن به دانش و توانایی تولید ورق‌های Api(ورق مورد نیاز برای تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز) بود که توانست به این مهم دست یابد و تمام این تکنولوژی را با تلاش کارشناسان و متخصصین فعال در کارخانه فولاد اکسین به صورت بومی سازی درآورند.
یکی دیگر از فعالیت‌های این شرکت در کنار برنامه‌ ریزی‌های اقتصادی و انسانی، راه‌اندازی و ایجاد واحد تحقیق‌ و توسعه بود که برای برطرف کردن کمبود‌های فنی و علمی این مجموعه انجام شد و نقش زیادی در پیشرفت این مجموعه ایفا کرد.