لوگو کارخانه کویر کاشان

کارخانه فولاد کویر کاشان

معرفی کارخانه کویر کاشان

مجتمع فولاد کویر کاشان، بزرگترین مجتمع تولید میلگرد در بخش خصوص کشور می‌باشد که در ابتدای فعالیت خود و در سال ۱۳۷۹،‌ تحت عنوان شرکت فولاد سپید فراب کویر و نه در بخش تولید، بلکه در زمینه تجارت و بازرگانی فعالیت خود را آغاز کرد. پس از مدتی و با تغییر رویکرد مدیران وقت این مجموعه، این شرکت از حالت بازرگانی به تولیدی تبدیل شد و در سال ۱۳۸۱ مجتمع تولیدی فولاد سپید فراب کویر در شهرستان آران و بیدگل افتتاح گردید.
 کارخانه فولاد کویر کاشان پس از تجهیز کارخانه با محصولات آلمانی سرانجام در سال ۱۳۸۶ با هدف تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن میلگرد و کلاف فعالیت خود را آغاز کرده و توانست پس از دوسال به هدف خود برسد. این کارخانه همچنین با استفاده از متخصصین جوان بومی و دانش به روز آن‌ها توانست در سال ۱۳۸۹ مقدار تولید سالانه خود را به دو برابر مقدار پیش بینی شده برساند که در نوع خودش یک رکورد محسوب می‌شود. در سال ۱۳۹۵ نیز کارخانه فولاد کویر کاشان توانست خط دوم محصولات خود را راه اندازی کرده و مقدار تولید خود را افزایش دهد

کارخانه کویر کاشان

محصولات کارخانه کویر کاشان

کارخانه فولاد کویر کاشان در آغاز فعالیت خود محصولات ساختمانی تولید می‌کرد و هدفگذاری خود را بر اساس همین محصولات گذاشته بود اما در ادامه با توجه به بررسی و نیاز بازار و همچنین تجهیز و به روز رسانی خطوط تولید خود اقدام به تولید محصولات صنعتی با کاربرد‌های متفاوت نمود.

محصولات ساختمانی کارخانه کویر کاشان

تقریبا می توان گفت کاملترین پکیج تولیدی میلگرد در بین تمامی کارخانه‌ها در اختیار مجموعه فولاد کویر کاشان قرار دارد. این مجموعه انواع میلگرد‌های آجدار و ساده را به صورت کلاف و شاخه در سایز‌های مختلف تولید می‌کند.

  • شاخه آجدار A4 ( آج ۵۲۰)      از سایز ۱۰ تا ۳۶ میلی‌متر
  • شاخه آجدار A3 ( آج ۴۲۰)      از سایز ۸ تا ۴۰ میلی‌متر
  • شاخه آجدار A2 ( آج ۳۵۰)      از سایز ۸ تا ۱۲ میلی‌متر
  • شاخه ساده A1 ( آج ۲۴۰)       از سایز ۱۲ تا ۵۰ میلی‌متر
  • کلاف آجدار A3 ( آج ۴۲۰)       از سایز ۱۰ تا ۳۶ میلی‌متر
  • کلاف ساده A2 ( آج ۳۵۰)        از سایز ۱۰ تا ۳۶ میلی‌متر
  • کلاف ساده                                      از سایز ۵/۵ تا ۱۶ میلی‌متر

میلگردهای استفاده شده در این کارخانه با علامت اختصاری Kavir  و تکرار آن بر روی شاخه قابل شناسایی می‌باشند.

محصولات صنعتی کارخانه کویر کاشان

کارخانه کویر کاشان در بخش صنعتی محصولاتی مانند وایر‌رود کم کربن، وایر‌رود متوسط، وایر‌رود پر کربن، وایر‌رود جهت تولید الکترود و سیم‌جوش تولید می‌کند که هر کدام بنا بر کاربردشان در جاهای مختلف استفاده می‌شوند.

مزایای محصولات کارخانه کویر کاشان

محصولات تولیدی این کارخانه دارای برتری‌هایی نسبت به سایر کارخانه‌ها می‌باشند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • مقاومت و استحکام بالا
  • توان جوشکاری ایده‌ال
  • دوام بالا در برابر خستگی
  • دوام بالا در برابر فشارهای دینامیکی و ضربه‌ای
  • استفاده از به روزترین تکنولوژی موجود
  • و غیره

موارد ذکر شده در کنار موارد دیگری مانند سرعت بالا در پاسخگویی به مشتریان و همچنین منعطف بودن در برابر درخواست‌های مشتریان، محصولات کارخانه کویر کاشان را به یکی از محبوب‌ترین محصولات موجود در بین کارخانه‌جات دیگر تبدیل کرده است.

سیستم حمل و نقل کارخانه کویر کاشان

مختصات جغرافیایی قرارگیری کارخانه کویر کاشان یکی از بزرگترین مزیت‌های این کارخانه می‌باشد که دسترسی آسان به انواع راه‌های ارتباطی چه جاده‌ای و چه ریلی را،‌ بسیار آسان نموده است. همچنین خود این شرکت برای دسترسی بهتر نیز حدود ۱۲ کیلومتر ریل خط راه‌آهن احداث کرده تا سرعت حمل‌ و نقل را بالاتر برده و هزینه‌های ارسال را نیز کاهش دهد. داشتن ناوگان اختصاصی حمل و نقل، به روز کردن سیستم انبارداری و بارگیری پیشرفته، از دیگر مزیت‌های این شرکت می‌باشد که توانایی بارگیری ۲۰۰ تریلی به صورات روزانه را ایجاد کرده است.