لوگو کارخانه فولاد هیربد

کارخانه فولاد هیربد

معرفی کارخانه فولاد هیربد

شرکت صنایع فولاد هیربد یکی از کامل ترین و مجهزترین شرکت های فعال در زمینه تولید فولاد و صنایع فولادی می باشد که در سال ۱۳۹۱ در شهرک صنعتی مامونیه  شهرستان زرندیه استان مرکزی افتتاح شد. این مجموعه در سال حدود ۲٫۵ میلیون تن محصولات مختلف رو تولید می‌کند که به یک میلیون تن میلگرد از سایز ۸ تا ۵۰، یک میلیون تن پروفیل، لوله و قوطی و ۲۰ هزار تن محصولات مربوط به صنعت ماشین سازی تقسیم می‌شود. این شرکت توانسته است با استفاده از وسایل و ابزار آلات امروزی، نیروی کار ماهر و متخصص و تنوع بالای محصولات، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف خود در بازار مورد نظر در ایران و منطقه برسد.

کارخانه فولاد هیربد

واحدهای موجود در کارخانه فولاد هیربد

این شرکت به دو مجموعه مختلف صنایع فولاد هیربد زرندیه و صنایع ذوب امید آریان زرندیه تقسیم شده است که هر کدام از آن ها از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که شامل یک واحد تولید میلگرد(نورد گرم)، یک واحد تولید لوله و پروفیل، یک واحد ذوب و دو واحد ماشین سازی می‌باشد که در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار گنجانده شده‌اند. در ادامه به بررسی مختصری از این بخش‌ها می‌پردازیم.

واحد نورد میلگرد

این مجموعه دارای دو بخش متفاوت تولید میلگرد می‌باشد، که حدود یک میلیون تن در سال میلگرد آجدار و ساده تولید می‌کنند. میزان تخصیص حجم تولید سایزهای مختلف تولیدی، کاملا متناسب با نیاز بازار تعیین می‌شود و سالانه تغییر می‌کند.

واحد لوله و پروفیل

این کارخانه با استفاده از ۲۳ خط تولید و ابزارآلات پشتیبانی مانند؛ رول برگردان، برش ورق شیت و خط های نوار بری توانسته است سالیانه حدود یک میلیون تن  پروفیل تولید کند. همچنین استفاده از مواد اولیه درجه یک، خط تولید به روز شده و رعایت استاندارد های ملی و بین المللی باعث شده است که این مجموعه، به یک مجموعه پیشتاز، بدون رقیب و درجه یک در منطقه و کشور در زمینه تولید پروفیل تبدیل شود.

واحد ماشین سازی

این بخش جهت آماده سازی استندهای مختلف، شامل دستگاه‌های مختلفی مانند برش ورق (CNC)، کارگاه ساخت، کارگاه جعبه بندی و مونتاژ قفسه مجهز به ربات‌های هیدرولیکی می‌باشد.

واحد ذوب

این کارخانه در مجموعه صنایع ذوب امید آریان زرندیه واقع شده است که شامل چهار کوره ۲۰ تنی و یک دستگاه ریخته گری مداوم میباشد که انواع شمش ها را در اندازه های مختلف تولید میکند. مقدار تقریبی تولید این مجموعه در سال ۳۰۰ هزار تن می‌باشد.

محصولات کارخانه فولاد هیربد

محصولات این شرکت عبارتند از:

که در ادامه توضیح مختصری درباره هرکدام خواهیم داد.

شمش

این مجموعه شمش خود را در گرید ۵SP و GR60 تولید می‌کند و در استانداردهای ISO, GOST, JIS, ASTM, ISIRI و BS موجود می‌باشند. این شمش‌ها از ۰٫۲۸ تا ۰٫۳۷  کربن، ۰٫۵ تا ۰٫۸ منگنز، ۰٫۱۵ تا ۰٫۳۵ سیلیسیم، ۰٫۰۴ گوگرد و ۰٫۰۵ فسفر و آهن بالانس تشکیل شده‌اند.

لوله

این شرکت انواع لوله‌های مختلف با کاربردهای متفاوت مانند لوله‌های صنعتی، لوله‌های مبلی، لوله‌های گاز خانگی را در بالاترین کیفیت ممکن و در اندازه‌های مختلف تولید می‌کند.

قوطی پروفیل

این مجموعه، قوطی‌های پروفیل مربع صنعتی و ساختمانی که مقاومت بالا، فرم پذیری و غیره از ویژگی های این محصول می باشند و همچنین قوطی های مستطیلی صنعتی و ساختمانی که در ساخت ماشین آلات صنعتی، قطعات خودرو و غیره کاربرد دارند را، در بهترین کیفیت ممکن تولید و وارد بازار میکند.

مقاطع باز

این نوع پروفیل‌ها در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شوند و بسیار پرکاربرد می‌باشند. این مجموعه انواع حالت‌های رایج مقاطع باز مانند پروفیل Z، چهارچوب درب، ناودانی و غیره را در بالاترین کیفیت تولید کرده و در بازارهای موجود عرضه می‌کند.

میلگرد

این کارخانه با توجه به استفاده از تکنولوژی روز در خط تولید، انواع میلگرد ساده و آجدار را در اندازه های ۸ تا ۳۶ میلی متر، طبق استاندارد ملی ایران، در گرید های A2 و A3 تولید و وارد بازار می‌کند. در این مجموعه میلگردهای سایز ۸ و ۱۰ به صورت چهار شاخه، سایز ۱۲ به صورت سه شاخه، سایز های ۱۴، ۱۶، ۱۸ به صورت دو شاخه و باقی محصولات به صورت تک شاخه تولید و به حالت شاخه‌ای بندیل ها بسته بندی می‌شوند. بر روی هر بسته نیز، برچسبی شامل کلیه اطلاعات و مشخصات مورد نیاز وجود دارد.

حمل و نقل

این شرکت در جهت رقابت با سایر کشور ها و حضور در بازار بین المللی، تمام توان خود را برای ایجاد زمانبندی دقیق در تحویل کالا و رضایت مشتری گذاشته است. همچنین این شرکت دارای توانایی ارائه بیمه در طول زمان فرستادن محصول جهت پیشگیری از ضرر مالی نیز می‌باشد. این اقدامات کارخانه فولاد هیربد باعث جلب توجه مشتریان شده و رضایت‌مندی هرچه بیشتر آن‌ها را فراهم نموده است.