لوگو کارخانه میانه

کارخانه فولاد میانه

مشخصات کلی کارخانه میانه

کارخانه فولاد میانه آذربایجان، در شمال غرب کشور و در سه کیلومتری جنوب شرقی شهرستان میانه، در زمینی به متراژ ۴۶ هکتار واقع شده است. این شرکت با توجه به سیاست‌های اقتصادی کشورمان ایران مبنی بر خودکفایی صنعتی و از بین بردن وابستگی به محصولات استراتژیک، در سال ۱۳۷۹ به دست رئیس جمهور وقت افتتاح گردید.
 یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۵۰۰۰ فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم بوده که توانسته نقش مهمی در زمینه اشتغالزایی برای کشور داشته باشد. پیش‌بینی این مجموعه در زمینه تولید محصولات فولادی در شروع فعالیت،‌ تولید ۵۵۰ هزار تن محصول در سال بوده‌ است،‌که البته در سال ۱۳۸۲ توانست رکورد خود را در این زمینه بزند و بسیار زودتر از زمان تعیین شده به هدف خود برسد.
 از مزیت‌های شرکت فولاد میانه آذربایجان می توان به دسترسی اسان وسریع به روش‌های مختلف حمل و نقل و همچنین احداث جاده ۶ کیلومتری اختصاصی به منظور دسترسی به جاده بین‌المللی اشاره کرد.

کارخانه میانه

محصولات کارخانه فولاد میانه آذربایجان

از انواع میلگرد آجدار و ساده، نبشی و ناودانی و تسمه میتوان به عنوان محصولات اصلی شرکت فولاد میانه آذربایجان نام برد که توسط این شرکت تولید و در بازار عرضه می‌شوند. در ادامه به بررسی این محصولات پرداخته و توضیحات کوتاهی درباره هر کدام خواهیم داد.

میلگرد ساده و آجدار

میلگرد‌های ساده و آجدار کارخانه فولاد میانه بر اساس استاندارد DIN 488 تولید می‌گردند. میلگرد‌های آجدار این کارخانه در گرید A3 و در سایز‌های ۱۰ الی ۳۲ میلی‌متر و میلگرد‌های ساده نیز در سایز‌های ۴ الی ۵۰ میلیمتر، طبق استاندارد DIN 1013 تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

نبشی و ناودانی

نبشی های کارخانه فولاد میانه آذربایجان در سایز‌های ۳ در ۳۵ میلی‌متر تا ۱۰ در ۱۰۰ میلی‌متر و مطابق با استاندارد DIN 1028 تولید می‌شوند، ناودانی‌های این کارخانه نیز طبق استاندارد DIN 1026 و در ابعاد ۱۵ در ۳۰ میلی متر تا ۶۰ در ۱۴۰ میلی‌متر موجود می‌باشند.

تسمه

این محصول نیز مانند ورق آنیل شده فقط در قالب کلاف عرضه می‌شود. قطر داخلی این محصول ۶۱۰ میلی‌متر، قطر خارجی آن در بازه ۱۰۰۰ تا ۱۸۳۰ میلی‌متر، عرض ورق از ۵۵۰ تا ۱۲۵۰ میلی‌متر و ضخامت ورق در تسمه‌های این کارخانه نیز در ابعاد ۵ در ۳۲ میلی‌متر تا ۱۲ در ۱۲۰ میلی‌متر و مطابق با استاندارد DIN 1026 تولید می‌شوند.

تجهیزات کارخانه فولاد میانه آذربایجان

کارخانه فولاد میانه به منظور تولید محصولات با کیفیت، از دستگاه های به روز و پیشرفته استفاده میکند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین دستگاه‌ها و ماشین‌آلات این کارخانه آشنا می‌شویم.

  • کوره پیش‌گرم با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن محصول فولادی در ساعت
  • استفاده از قیچی‌های پاندولی به منظور برش دادن محصولات در تکنیک نورد سرد
  • استفاده از قیچی های اضطراری در تکنیک نورد گرم
  • سیستم بسته‌بندی خودکار
  • بستر‌های خنک کننده
  • دستگاه‌های تابدهی محصولات فولادی
  • دستگاه خودکار ارسال شمش به داخل کوره‌ها

چشم‌انداز‌های کارخانه فولاد میانه آذربایجان

از اهداف و چشم‌انداز های مجموعه فولاد میانه آذربایجان می‌توان به تکمیل سیستم تولید از گندله تا انواع محصولات ساختمانی و فولادی طبق استاندارد‌های ملی و بین‌المللی با استفاده از تجهیزات به‌روز، تبدیل شدن به قطب محصولات فولادی در شمال غرب کشور، حضور فعال در بازار‌های جهانی و صادرات محصول و افزایش ظرفیت تولید سالانه به یک و نیم میلیون در سال اشاره کرد.