لوگو کارخانه فولاد کاویان اهواز

کارخانه فولاد کاویان

معرفی کارخانه فولاد کاویان اهواز

کارخانه فولاد کاویان، از اولین کارخانه‌های تولید کننده ورق‌های ضخیم فولادی در کشور بوده است که در سال ۱۳۷۲ تاسیس و در ۹ کیلومتری جاده اهواز- خرمشهر واقع شده است. کارخانه فولاد کاویان در زمینی به متراژ ۷۲ هکتار بنا شده است و دارای ظرفیت تولیدی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن در سال می‌باشد. ارائه تولید محصولاتی با کیفیت نزدیک به استاندارد‌های بین‌المللی و توان رقابتی بالا با سایر محصولات موجود در بازار‌های ایران و جهان از چشم‌انداز‌ها و اهداف اهداف مجموعه فولاد کاویان اهواز می‌باشد که با بهره گیری از تکنولوژی مناسب و به‌روز و همچنین استفاده از دانش و تجربه نیرو‌های متخصص و کارآمد، محقق شده است.

کارخانه فولاد کاویان اهواز

محصولات کارخانه فولاد کاویان اهواز

ورق‌های فولادی و اسلب نازک از محصولات اصلی کارخانه فولاد کاویان اهواز می‌باشد که بر اساس استاندارد‌های IN، ASTM و DIN تولید و در بازار عرضه می‌شوند. در ادامه با محصولات این شرکت بیشتر آشنا می‌شویم و توضیحاتی درباره این محصولات خواهیم داد.

ورق سیاه کارخانه فولاد کاویان اهواز

در کارخانه فولاد کاویان، مدل‌های مختلف ورق سیاه فابریک در اندازه‌ و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. ورق‌های سیاه این کارخانه در ضخامت‌های ۸ تا ۴۰ میلی‌متر و در ابعاد ۱۲۵۰ در ۶۰۰۰ و ۱۵۰۰ در ۶۰۰۰ میلی‌متر موجود می‌باشند و طبق استاندارد EN10163 و تست‌های کشش مطابق با استاندارد EN10002 و تست ضربه با استاندارد EN10045 تولید و در بازار عرضه می‌گردند. البته با توجه به درخواست مشتری، تست‌های دیگری مانند انواع آنالیز‌های شیمیایی و تست‌های مکانیکی نیز در پروسه تولید ورق، برای بالا بردن کیفیت محصول مورد نظر لحاظ می‌شود.

کاربرد ورق‌های فولادی کارخانه فولاد کاویان اهواز

با توجه به فعالیت‌های شرکت کاویان اهواز، ورق‌های تولید شده توسط این کارخانه بسیار محبوب بوده و دارای کاربرد‌های زیادی می‌باشند. کشتی‌سازی و تجهیزات دریایی، صنایع عظیم، گاردریل جاده‌ها و محصولات جاده ای، مخزن‌های دخیره‌ سازی نفتی و تانکرها، سوله‌سازی، واگن‌ها و صنایع خودروسازی، تسمه، ورق پانچ و غیره، از جمله کاربرد‌های این محصول پرطرفدار می‌باشند.