لوگو کارخانه فولاد گیلان

کارخانه فولاد گیلان

کارخانه فولاد گیلان در سال ۱۳۸۲، در شمال کشور و در شهرک صنعتی واقع در جاده سراوان تاسیس شد. از این مجموعه به عنوان بزرگترین و اولین کارخانه نورد فولاد کشور در بخش خصوصی یاد می‌شود. تولید محصولات فولادی در دو بخش نورد گرم و نورد سرد از اهداف اصلی کارخانه فولاد گیلان می‌باشد. ظرفیت تولید نورد گرم این کارخانه در سال حدود ۲٫۵ میلیون تن می‌باشد که شامل تولید انواع سایز‌های ورق می شود. در قسمت نورد سرد نیز در سال حدود ۵۰۰ هزار تن محصولات Full Hard، ورق‌های روغنی و آنیل شده تولید می‌شود که پیش بینی می شود با اجرای طرح توسعه، ظرفیت تولید سالانه این بخش به ۸۰۰ هزار تن در سال برسد. از دیگر طرح‌های توسعه این مجموعه فولاد گیلان تاسیس واحد گالوانیزه و ورق‌های رنگی با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن می‌بشد که به زودی کامل شده و به چرخه تولید این کارخانه اضافه می‌شود. خودروسازی، لوله‌سازی و صنایع ساختمانی از جمله  قسمت‌هایی می‌باشند که محصولات کارخانه فولاد گیلان در آن‌ها استفاده می‌شود.

کارخانه فولاد گیلان

ویدئو معرفی کارخانه فولاد گیلان

در این کلیپ به معرفی کارخانه فولاد گیلان پرداختیم و همچنین واحد‌های مختلف تولیدی این مجموعه را به همراه ظرفیت تولید و محصولات تولیدی این کارخانه معرفی کردیم.

بررسی محصولات نورد گرم و نورد سرد کارخانه فولاد گیلان

در این قسمت محصولات کارخانه فولاد گیلان را در سه دسته نورد گرم، نورد سرد و خط تولید گالوانیزه بررسی می‌کنیم.

خط تولید نورد گرم

خط تولید نورد گرم کارخانه فولاد گیلان در زمینی به متراژ ۶۰ هکتار و با سالن‌های تولیدی با زیر بنایی به مساحت ۳۲۰۰۰ مترمربع راه اندازی شده است. این واحد تولیدی دارای ظرفیت تولید سالانه ۲٫۵ میلیون تن محصول ورق گرم مطابق با استاندارد‌های جهانی می‌باشد. محدوده ابعاد ورق سیاه تولیدی این کارخانه به این صورت می‌باشد. ضخامت محصول: ۲ تا ۱۷ میلی‌متر، عرض محصول: ۶۰۰ تا ۱۴۲۰ میلی‌متر، حداکثر وزن کلاف قابل تولید: ۲۰ تن. 
شرکت فولاد گیلان علاوه بر ورق سیاه، ورق آجدار نیز تولید می‌کند که این ورق به صورت رول، عرض 1 متر و در ضخامت‌های ۳،۴،۵ و ۶ میلی‌متر در بازار عرضه می‌شود.

خط تولید نورد سرد

خط تولید نورد سرد کارخانه فولاد گیلان در ساختمانی به متراژ ۲۵۰۰۰ متر‌مربع احداث گردید. ظرفیت تولید سالانه این واحد تولیدی ۵۰۰ هزار تن ورق سرد می باشد که بر اساس استاندارد‌های جهانی تولید می‌شود. محدوده ابعاد ورق روغنی این کارخانه به این صورت می‌باشد. ضخامت محصول: ۰٫۱۷ الی ۵ میلی‌متر، عرض محصول: ۶۰۰ تا ۱۶۵۰ میلی‌متر، حداکثر وزن کلاف قابل تولید: ۳۰ تن.

خط تولید گالوانیزه

خط تولید ورق گالوانیزه نیز در زمینی به مساحت ۶ هکتار و در ساختمانی به متراژ ۲۴۰۰۰۰ متر‌مربع واقع شده است. این واحد تولیدی در سال حدود ۱۸۰ هزار تن ورق گالوانیزه مطابق با استاندارد‌های جهانی تولید می‌کند. ابعاد محصولات تولید شده این کارخانه در محدوده زیر می باشند. ضخامت محصول: ۰٫۲ تا ۲ میلی‌متر، عرض محصول: ۷۱۴ الی ۱۲۵۰ میلی‌متر، حداکثر وزن کلاف قابل تولید: ۱۵ تن.

همچنین این کارخانه علاوه بر محصولات اشاره شده، توانایی تولید انواع کلاف مانند کلاف فولادی،‌کلاف اسید شویی شده، کلاف Full Hard و کلاف روغنی را نیز دارا می‌باشد.

ارزش‌ها و چشم‌انداز‌های کارخانه فولاد گیلان

تولید محصولات با کیفیت، افزایش حجم تولید، اشتغالزایی، رعایت مسائل محیط زیستی، صرفه‌جویی در مصرف آب، رضایت مشتری و توسعه صنعت فولاد کشور از جمله مواردی است که برای مجموعه فولاد گیلان اهمیت بسیاری دارد و فعالیت‌های مناسبی برای رسیدن به این اهداف انجام داده است.