لوگو کارخانه آذر فولاد امین

کارخانه آذر فولاد امین

آشنایی با کارخانه آذر فولاد امین

شرکت آذر فولاد امین، از شرکت‌های تولید کننده میلگرد و مقاطع فولادی می‌باشد که در سال ۱۳۹۱، در منطقه تیکمه‌داش استان آذربایجان شرقی و در زمینی با متراژ حدودی ۱۴ هکتار تاسیس شد. برنامه‌ ریزی‌های انجام شده برای احداث کارخانه در سه فاز مختلف انجام شده است که فاز اول آن، احداث کارخانه نورد میلگرد و مقاطع فولادی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال بوده که به بهره‌برداری رسیده و شروع به کار کرده است. پس از مدتی فاز دوم این مجموعه با احداث کارخانه فولادسازی با ظرفیت سالانه تولید ۴۰۰ هزار تن شمش فولادی احداث گردید. در فاز سوم نیز شرکت آذر فولاد امین با احداث کارخانه نورد میلگرد با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن در سال، سه فاز اجرای خود را به اتمام رسانده و کامل خواهد شد. نام تجاری این شرکت نیز AFA STEEL می‌باشد و همین عنوان بر روی محصولات این شرکت حک شده است.

کارخانه آذر فولاد امین

محصولات کارخانه آذر فولاد امین

از میلگرد می‌توان به عنوان محصول اصلی کارخانه آذر فولاد امین نام برد که با بهترین کیفیت و در انواع و سایز‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود. میلگرد‌های تولیدی این کارخانه در سایز‌های ۸ و ۱۰ برای میلگرد‌ گرید A2 و در سایز‌های ۱۲ تا ۳۲ برای میلگرد گرید A3 تولید می‌شوند و استاندارد رعایت شده برای این محصولات INSO 3132 می‌باشد. این کارخانه در سال ۹۶ نیز توانست از شرکت BAS انگلستان گواهینامه ISO9001:2015 را دریافت کند.
همانطور که اشاره کردیم ارائه محصولی با کیفیت و نزدیک به استاندارد‌های جهانی برای شرکت آذر فولاد امین بسیار اهمیت دارد، به همین منظور این شرکت تمامی محصولات خود را پس از تولید، از لحاظ کیفی کنترل کرده و به منظور اطلاع سطح کیفیت محصولات،‌ قبل از تحویل، برای تمامی آن‌ها گواهی کیفیت صادر می‌کند.

آزمایشگاه کنترل کیفی کارخانه آذر فولاد امین

آزمایشگاه کنترل کیفی این کارخانه به منظور بررسی کیفیت محصولات کاملا تجهیز گردیده است و طبق برنامه مدون کنترل تمامی محصولات انجام می‌شود. همچنین برای تمامی محصولات قبل از ارسال به مشتریان گواهی کیفیت صادر می‌شود و حتی در صورت نیاز مشتریان نتایج آزمایشگاهی نی برای آن‌ها ارسال خواهد شد. از جمله تجهیزات کارخانه آذر فولاد امین می‌توان به دستگاه تست کشش ۱۰۰ تن، دستگاه تست خمش، دستگاه تست خم و بازخم، اپتیکال فلت، ترازوی دیجیتال، کولیس دیجیتالی و غیره اشاره کرد.

واحد ماشین سازی کارخانه آذر فولاد امین

این واحد در شروع فعالیت این کارخانه به منظور ساخت قطعات و مجموعه‌های خط نورد ایجاد و مجهز گردید و امروزه به دلیل داشتن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب،استفاده از نیروی کار فنی و باتجربه به یکی از قطب‌های اصلی طراحی و ساخت قطعات و مجموعه های خط نورد در ایران تبدیل شود.
طراحی و ساخت بستر خنک کننده، طراحی و ساخت تجهیزات برش شمش، طراحی و ساخت استراکچر فلزی و دودکش کوره، طراحی و ساخت استند و کلیه جعبه های خط نورد و غیره از پر‌وژه های این واحد می‌باشد. همچنین از دستگاه تراش سی ان سی، دستگاه آج زنی و مارک زنی، دستگاه دریل، دستگاه اره نواری و غیره به عنوان تجهیزات و ماشین آلات استفاده شده در واحد ماشین سازی کارخانه آذر فولاد امین نام برد.